Nytt fra Nkom: Registrering av gyldige kallesignal via Min Side
Alle som allerede har radioamatørlisens og kallesignal, må registrere seg via Min side
Her må du logge inn med BankID, klikk på Ny sak/ søknad, klikk på Radioamatørlisens og så trykker du på Opprett sak. Velg «Registrere eksisterende radioamatørlisens og kallesignal» og fyll ut skjema.
Send inn.
Formålet er at alle skal bli oppført i en oppdatert oversikt over gyldige norske kallesignal. Den tidligere oversikten vil over tid bli faset ut, og det er derfor viktig å registrere seg i den nye løsningen.
Portalen skal gjøre det enklere å sende inn søknader og henvendelser, følge status i saker og kommunisere direkte med Nkom.





